Pakej Anak Pandai Mengaji

RM85.00

Anak tak pandai baca Quran? Nak Ajar Anak- Al-Quran?? Produk berkualiti dibawakan khas oleh ONE STOP NUR IMAN ENTERPRISE bersempena Ramadhan yg mulia..

APA KATA MEREKA YANG TELAH BERJAYA GUNA PRODUK INI??

"Saya dah pun terima set al-Furqan dan dah mula ajar anak saya mengaji (umo 2 tahun). Alhamdulillah dia memang minat sangat sampaikan asik dok usung buku 1 dan kupiah dia ke sana ke mari dan mintak saya atau ayahnya ajarkan dia mengaji, alhamdulillah... Cuma yang kelakar tu, masa mula-mula ajar tu, saya ikut sebutan dalam buku tu (huruf ba) tapi dia p bantai baca Yaasin pulak sebab selama ni dia dok dengar saya mengaji macam tu. Tapi adik dia yang umo 11 bulan pulak yang pandai ikut. ~Puan Afrohah - Cheras, Selangor~

"asalamualaikum...., alhamdulilah...jas dah terima set furqan tu....balik je dari keje...terus tunjuk kat anak dara jas (5thn)...jas ajar muka surat 1-4 je....pas tu jas kata ok...simpan dulu esok lak... dia kata x mau...kakak nak baca lagi.....jas kata kakak baca ler dulu...mama nak rebus botol susu jap.....

dari dapur jas dok dengar dia baca......lancarnya.... pas tu jas pi le jenguk...dan suruh dia ulang balik...... dia baca dari muka surat 1-20.....dengan lancar sekali.......x payah jas tegur bacaan dia tu.......

allah je yg tahu...hati jas masa tu......dan anak jas tgur...nape mama mcm org nak nanggis je...... jas happy sgt2 dengan kemampuan anak jas tu.......ALHAMDULILAH...." ~Puan Jasliza - Sg. Petani, Kedah~

"Saje nak bagi tau.. anak saya sejak guna set Al-Furqan tu dia dah boleh baca dalam tulisan jawi.. Minggu lepas cikgu sekolah dia bagi tau saya .. terkejut le jugak..sebab kat rumah takde pun buku jawi.. rupanye dia belajar dari buku Al-Furqan.. baca Muqaddam pun dah pandai.. walau pun sebenarnya dia tak sampai lagi ke tahap baca Muqaddam.. Alhamdulillahhh.." ~Puan Zarina - Kajang, Selangor~

Pakej Bestari ini mengandungi 8 produk

1.Set Siri Cepat Membaca Al-Quran Al-Furqan
-set ini terdiri daripada 1 VCD Panduan mengajar untuk ibubapa dan guru serta 4 buah buku untuk ibubapa mengajar anak-anak.
-pastikan ibubapa menoton dulu VCD panduan mengajar untuk lebih mudah mengajar anak-anak kemudian barulah dimulai dengan Buku 1, teruskan dengan buku 2, 3, 4 setelah tamat Buku 1

2.Buku Mewarna & VCD Lagu-Lagu Al-Furqan
-Pasangkan VCD Al-Furqan dulu untuk anak-anak anda. Anak-anak akan belajar mengenal bunyi-bunyi huruf sambil menyanyi
-manakala Buku mewarna boleh digunakan sebagai salah satu aktiviti bersama anak-anak

3.Kad Imbas Al-Furqan
-kad yg membantu anak-anak anda lebih faham dan ingat pelajaran yg ada dalam set buku alfurqan.Huruf yg besar pada akd imbasan ini membantu anak lebih mudah dan faham set buku yg mereka gunakan

3.Buku Aktiviti Al-Furqan 1 & 2
Buku ini adalah bahan sokongan semasa anda mengajar anak anak menggunakan set alfurqan, ada latihan untuk mengukuhkan lagi kefahaman anak-anak

4.Muqaddam Bertajwid Al-Furqan
-setelah anak anda habis Buku 4 dalam set alfurqan, anda boleh mula mengajar anak anda Muqaddam untuk memastikan bacaannya lancar

5.Tajwid Al-Furqan
-sambil-sambil ajar anak muqaddam, anak-anak anda juga boleh belajar tajwid menggunakan buku ini

7.Poster Makhraj Huruf
-membantu anak anak menyebut huruf mengikut makhraj yang betul.poster yg sangat berguna untuk anda dan juga anak-anak anda

8.Panduan Amali Solat
-bila anak dah pandai mengaji, mesti ajar anak solat.Buku amali ini adalah panduan yg berguna untuk ajar anak-anak anda solat

Insyaallah mudah-mudahan Ramdhan kali ini, anak-anak kita cepat pandai mengaji dan istiqomah mengerjakan solat

Sistem Al-Furqan telah disusun supaya anak anda dapat membaca Al-Quran dengan cara yang paling mudah, seawal mungkin, cepat dan efektif. Ia dilengkapi dengan kaedah mengajar yang kreatif dan efektif. Terbukti kanak-kanak yang dapat membaca Al-Quran lebih awal, sebelum bersekolah lagi sering mendapat kejayaan cemerlang dalam pelajaran, berakhlak mulia dan tenang.

Keistimewaan Produk

Sesuai untuk kanak-kanak 3 tahun ke atas
Mengikut kaedah fonetik
Disusun secara sistematik - 14 huruf lazim diikuti huruf bermakhraj
Perkataan bermakna dalam Bahasa Melayu dan Bahasa Arab
Kemahiran diperkenal secara bertahap
Illustrasi dan kad imbasan menarik


1.Set Siri Cepat Membaca Al-Quran Al-Furqan



terdiri daripada 4 Buah Buku dan 1 VCD Panduan Mengajar Al-Furqan

2.Buku Mewarna & VCD Lagu-Lagu Al-Furqan


1 Buah Buku Mewarna & 1 keping VCD lagu Al-Furqan

Buku Mewarna beserta satu VCD yang mengandungi 4 lagu Al-Furqan sebagai Alat Bantu Mengajar Al-Furqan 1-4.

Keistimewaan Produk: Menarik anak-anak sebab VCD ni ada lagu nasyid untuk ajar anak-anak mengenal bunyi-bunyi huruf

3.Kad Imbas Al-Furqan


Kad AL-FURQAN mengandungi 48 keping kad yang disusun secara sistematik sebagai alat bantu mengajar Al-Furqan 1 - 4. 


Keistimewaan Produk
  • Mengandungi 48 keping kad yang sesuai untuk pengajaran Al-Furqan Buku 1 - 3
  • Sesuai untuk pembelajaran anak-anak di rumah, Taska, Tadika, Sekolah Rendah dan Kelas Al-Quran
3. Buku Aktiviti Al-Furqan 1 & 2

Buku ini adalah bahan sokongan semasa anda mengajar anak anak menggunakan set alfurqan, ada latihan untuk mengukuhkan lagi kefahaman anak-anak



Selepas menamatkan Al-Furqan Tahap 1 (Buku 1 - 4), Al-Furqan Tahap 2 (mengandungi 3 buku) dapat memantapkan kemahiran anak anda membaca al-Quran dengan tepat, fasih dan bertartil (Buku Tajwid Al-Furqan), menguasai kemahiran amali solat (Buku Panduan Amali Solat) dan pembinaan asas-asas hafalan dan kefahaman terhadap al-Quran (Muqaddam Al-Furqan Bertajwid).

4.Muqaddam Bertajwid Al-Furqan

-setelah anak anda habis Buku 4 dalam set alfurqan, anda boleh mula mengajar anak anda Muqaddam untuk memastikan bacaannya lancar



isi muqaddam



5.Buku Tajwid Al-Furqan


Keistimewaan Produk

-Mengenal dan menguasai pelbagai bentuk kemahiran bacaan Al-Quran
-Memahami dan menguasai hukum tajwid Al-Quran secara teori dan praktikal
-Mengenal dan menguasai hukum tajwid berdasarkan mashaf Uthmani
-Latihan dan petunjuk sepanjang jalan pembacaan Al-Quran


Isi buku Tajwid



7. POSTER MAKHRAJ HURUF





8.Panduan Amali Solat



Keistimewaan Produk

-Panduan efektif bacaan dalam solat, wirid dan doa selepas solat
-Penggunaan tulisan dan baris mengikut mashaf al-Quran Rasm Uthmani
-Semua bacaan disertakan terjemahan dalam Bahasa Melayu
-Sesuai untuk latihan bacaan dan hafalan dalam Kursus Amali Solat








Add to Cart:

  • Shipping Weight: 1790gram
  • 28 Units in Stock


This product was added to our catalog on Monday 23 July, 2012.

Copyright © 2014 One Stop Nur Iman Enterprise. Template oleh Portal Usahawan . Laman Web Ini Dibina oleh Team Kedai Online
warobbo template